Revision?Tutor TV kan ada.
Written by : hamizashuhada on Sunday, 27 January 2013 | 23:26 | 0 comments

Hye hye ♥
To be honest,sebagai seorang pelajar,aku ni jenis yang cepat stress bila tengok buku berlambak kat depan mata.Aku betul-betul akan rasa tension dan mood untuk study tu akan hilang sedikit demi sedikit.Tapi kalau tak ada buku,macam mana aku nak study?Semalam lepas aku fikir masak-masak,I know I have to do something.Aku kena cari ikhtiar untuk study - Tanpa rasa stress.                                                        
Back then aku teringat pasal Tutor TV SPM saluran 603.Yes,aku rasa aku dah tahu apa yang patut aku buat.So,dengan bersemangatnya aku keluar dari bilik dan pergi ke ruang tamu ; dengan harapan tak ada sesiapa kat depan TV.Tapi patah seribu hati aku bila tengok adik aku tengah syok tengok Hagemaru kat Astro Ceria.Nampaknya dia dah conquer TV,memang aku tak boleh baut apa-apa lah kan.                          Kemudian aku masuk bilik parents aku,bawa keluar laptop,masuk pulak bilik aku,cucuk broadband,buka google chrome,tap tap tap tap,aku taip keyword 'tutor tv spm' and there it is.laman webnya pun muncul.Wahh,terus semangat nak study aku datang balik.Dekat bahagian 'pilih subjek anda' tu aku click Sejarah sebagai permulaan.Lepas dah study sikit,aku ambil keputusan untuk try kuiz mingguan yang dorang sediakan.Oppsss,rupanya kena sign up dulu.Baru aku perasan.So,aku pun uruskan apa yang patut.Nak senang,log in using Facebook je.And tadaaaa,dapat pun jawab kuiz ! *senyum lebar *
Then aku try pulak jawab ujian semasa bahasa Melayu.Well,excited lah katakan.Hmm,okay :3 tu je kot aku nak cerita kat korang.Bye bye :D
Nak study juga?Klik sini :)

Post a Comment