Confident.
Written by : hamizashuhada on Tuesday, 26 February 2013 | 00:48 | 1 comments

Hye hye ♥
I used to be someone who are brave enough to be in front of my whole class.But it was when I'm in primary school.And what make me sad now is that I just can't walk in front and talk to them ; yeah I mean I'm to scared to show off.With the guys who really love to provoke others and say something like " wei,tak dengar lah.blablabla " and so on.
Starting from the day I move to my new school,I don't know why but I started to be anyone else.I'm not the old Nurhamiza Shuhada anymore.
I hate it when you know,someone is calling you with a super stupid name.I don't know what are they trying to show actually.Are they trying to tell me that they are 'taiko' enough to call me that name?What would you feel when someone calling you "shot" and jyeah it is "SHOT" not "SHORT" Apa korang rasa kalau ada orang sepak kepala korang masa korang tengah sujud kat surau?Apa korang rasa kalau ada orang panggil korang jerangkung sedangkan BMI korang stabil je.
Urgh.
And this is me now,a super duper coward Nurhamiza Shuhada yang tak berani langsung nak bercakap kat depan kelas atau nama lainnya gelabah.
Entah macam mana lah aku nak dapatkan balik keyakinan diri aku yang dulu.Aku nak jadi aku yang dulu yang berani bercakap bila buat presentation,yang aktif buat persembahan kat sekolah.Aku tak nak jadi pelajar yang pasif dan hanya duduk dalam kelas dan belajar sahaja.
Ya Allah , bantulah hambamu ini.Aku betul-betul perlukan keyakinan diri tu, . Macam mana aku nak berdepan dengan cabaran dunia luar kalau sifat gelabah tu masih ada lagi dalam diri aku.Aku tak sure aku ni gelabah or pemalu tapi kalau pemalu tu pun mungkin ada.Aku mungkin pemalu tahap maksima.Lagi-lagi kalau ada budak-budak lelaki bertambah-tambah lah rasa malu aku tu.
Aku rasa sampai dini je lah dulu.Need to study for my first test.Bye.

Math paper is on the first day -.- zzzzzzz
Blogger Aku Penghibur said...

whateer just be yourself.... biarlah orang nak panggil apa pon.. janji Allah tak pernah panggil kita yang bukan bukan

 

Post a Comment