Future.
Written by : hamizashuhada on Monday, 25 February 2013 | 02:26 | 0 comments

Hye hye ♥
Korang pernah tak terfikir macam mana agaknya kehidupan korang 10 tahun akan datang?Okaylah 10 tahun tu macam tua sangat haha so 5 tahun akan datang.Lately aku selalu terfikir macam mana keadaan aku 5 tahun lagi.Masa tu umur aku dah 22 tahun.Hihihi macam kelakar je.Aku rasa aku macam kanak-kanak riang ria ribena lagi.Tiba-tiba umur dah masuk 20-an.Macam tak boleh diterima akal.
Tapi tulah kenyataan.Takkan nak forever seventeen kot kan?Macam tu memang tak masuk akal.Okay jom kita bayangkan.Lima tahun lagi ..
Lima tahun lagi umur aku 22 tahun.Insya'Allah kalau ada rezeki maybe masa tu aku sambung belajar and target aku UIA.Kalau ada rezeki and keputusan SPM aku okay,aku nak ambik law atau hmmm tak fikir lagi.Masa tu mesti aku dah boleh ambil lesen kereta kan?Yeay ! bestnya ♥ eleh tapi kalau takde duit ada lesen pun tak guna.Acano nak isi minyak kereta kan?
So ni plan aku.Cewwahhhh macam ya-ya je -.-
Tiap kali cuti semester aku nak buat part time.Takkan lah nak duduk goyang kaki je kat rumah menghabiskan beras kan?Kalau boleh aku nak buat part time kat kedai buku sebab aku suka buku.Eh tadikan aku makan nasi goreng kampung.*tiba-tiba*
22 tahun terlalu muda untuk fikir pasal kahwin kan?Weiii awal nya kahwin umur 22.At least 25/26 okay lah kot.Mengapa nak tergesa-gesa kahwin.Walaupun kalau dah sampai seru kahwin awal,tapi aku harap aku tak kan kahwin muda like 22 years old.
So,let's proceed to 10 years later.Sepuluh tahun akan datang umur aku,27.Errrrr serious ke 27?Mesti dah tak boleh nak perangai cam budak-budak comel lagi kan?Hihihi macam manalah agaknya hidup aku masa tu?Aku bukannya pandai nak serious pun.Biasalah kanak-kanak kan even umur dah 17 tahun.Aku still anggap diri aku ni budak kecil lagi.
27 tahun,aku dah bekerja kot insya'Allah.Takkan umur 27 tak kerja lagi kan?Tapi kalau ada rezeki lebih aku nak sambung belajar lagi ke peringkat yang lebih tinggi.phD ke kan?Huuuu berangan tinggi sangat aku ni.Tapi siapa tahu masa depan kan?Well I shall predict the future.Mana lah tahu aku betul-betul dapat sambung belajar sampai phD ke master ke kan?Doakan aku :)
Sebenarnya entry ni tak bermotif pun.Saja je sebab aku tadi terfikir pasal PLKN.Entah macam mana boleh melalut sampai ke lima tahun kemudian pulak kan?By the way isnin minggu depan exam.And me?Masih lagi sempat nak update blog.Sebab otak aku tak boleh dipush untuk study lama-lama sangat.Kalau aku study pun 15-30 minute then aku berhenti jap,then aku smabung balik sebab nak biarkan otak aku mencerna maklumat-maklumat dan data yang aku dah study.
Okay bye !


Post a Comment